Nicholas Garner

Underviser i: Kinesisk og orientalsk sygdomsforståelse samt meridianlære.

Nicholas er uddannet akupunktør, fysioterapeut og zoneterapeut. Han driver til daglig Medital klinik Danmark i København og er skoleleder og primær underviser på København og Aarhus Akupunkturskole.

Sammen med Nicholas får du en weekend med indblik i de teorier, der ligger til grund for orientalsk forståelse af kroppens, psykens og sindets sammenhænge, samt deres funktioner og udtryk.

Undervisningen tager udgangspunkt i Traditionel Kinesisk Medicin (TKM) og de fem faser, samt hvilke organer, meridianer og energetiske sammenhænge vi har. Derudover lærer du, hvordan ubalancerede mønstre udtrykkes igennem væremåder, emotionelle blokeringer og fysiske symptomer og sygdomme.

Vi er alle forskellige, og i løbet af de to dage gennemgås individuelle træk og personligheder knyttet til de fem faser, ligesom der undervises med udgangspunkt i den enkelte. På den måde får du som studerende skærpet opmærksomheden på din egen krop og energi. Derigennem kan du fortsat arbejde med at optimere dit eget helbred.

Du får trænet diin opmærksomhed på klient-behandler relationen. Du lærer hvilke kropslige og psykiske tegn og symptomer, der er vigtige at være opmærksomme på i klinikken, når man som behandler skal hjælpe en person i krise til at komme videre, og til selv at tage ansvar for sit eget helbred.

Du kan læse mere om Nicholas her: