Jeg kom over Rikke og hendes plante univers ved en tilfældighed, men interessen og lysten til at kikke nærmere på dette slog mig som en bacille.

Og jeg vil aldrig glemme den første kommunikation med Rikke, hvorpå det var som at på den kærligste måde blive inviteret ind i en stor, farverig og meget smuk have.

Denne invitationen indenfor til Urteskolens varme, rige favn med spændende og vital kundskab åbnede op en helt ny vej i mit liv, og en ny rejse stod for dør.

Eftersom jeg er af den kreative sorten, blev det undervejs klart for mig at jeg ikke skulle være terapeut, men at jeg selv fysisk skulle skabe noget ud af disse fantastiske planter hvis liv nu havde skabt en utrolig betagelse.

Og det startede med hjertemedicin i form af en blød balsam proppet fuld med ‘hjerte urter’ og har videre udviklet sig til en dyb fascination og videre studie af naturlige dufte og plantebaseret parfume.

Jeg oplever at det virkelig er endeløse muligheder der indenfor planteverden og det er kun min egen begrænsing som eventuelt skulle stoppe mig - der ligger sådant et mangefold der ude i naturens univers så det er bare at kaste sig løs! Og trække til sig at af den utrolige viden underviserne i Urteskolen besidder.

Som selveste toppen af kransekagen er Rikke et af de mest inspirerende, skønneste og sødeste mennesker jeg har mødt på min vej og en af de top bedste lærere, jeg har haft i mit nu relative lange liv.

Jeg kunne ikke have blivet foræret en rigere gave.

Evig taknemmelighed, Ingvild Vinje (og Alabastra botanics)

Læs mere om Ingvild Vinje og Alabastra botanics her:

Du får ganske enkelt topklasse kvalitet i olier, salver, parfumer - altsammen med økologisk dyrkede eller vildt voksende urter, der nænsomt sankes og anvendes.