Jeg har altid haft en stor kærlighed til planter.

Både de vilde og de dyrkede.

Har haft adskillige urtehaver og samlet til te og andet.

Mit liv har, siden jeg var helt ung, kredset omkring sundhed, dyrkning og kreativitet.

Jeg har arbejdet i køkken, gået på økologisk landbrugsskole og uddannet mig til keramiker.

Efter at have taget endnu en keramik uddannelse, og arbejdet som keramiker nogle år på Bornholm, tog mit liv en drejning temmelig brat. Jeg kom til skade med ryggen på en kælkebakke, og skulle vælge en anden retning med hensyn til arbejde.

Det gav bare rigtig meget mening, at vælge urter og sundhed, for det er jo for mig en stor passion.

Jeg har lært så meget af Rikke og de andre dygtige undervisere på Urteskolen. Det er dejligt både med undervisning, der går virkelig meget i dybden, men også med dage hvor man kan ”snuse” til områder, som evt. kan give en retning for, hvordan man vil arbejde med urterne.

Ikke mindst er det fantastisk spændende at kunne dykke ned i både gammel viden og ny forskning om de kære planter, der har så meget at tilbyde os.

Rikke er som både leder af skolen og underviser, empatisk, ærlig, god til at bakke op, og så er hun bare et super sødt og skønt menneske.

Samtidig med Urteskolen har jeg uddannet mig til Ernæringsterapeut (CET). De to uddannelser supplerer hinanden på smukkeste vis.

Jeg arbejder med begge dele i mit firma ”Mad er Medicin”, hvor jeg har klienter i forløb, og undervisning i bl.a. ”Det antiinflammatoriske køkken” og Urtevandringer.

Urteskolen får de aller varmeste anbefalinger med fra mig.

Læs mere om Hanne Hansen og Mad er medicin her:

Er du heldig at bo på solskinsøen, Bornholm, skal du være specielt opmærksom. Hanne tilbyder forskellige kurser både omkring maden, naturligvis med speciale i urterne - også ude i naturen, hvor de bor og gror.